fredag 7 mars 2008

Järntjyv (v 18 + 3)

Hb 95. Kan förklara varför jag har varit lite trött och haft huvudvärk på sistone... Hade ju Hb 130 i januari, vilket jag var mycket nöjd med eftersom jag normalt brukar ligga runt 120. Vad ska Du med allt järn till, Du som är så liten? Jag som tryckt i mig vitamintabletter, blutsaft, järnrik veggomat, ytterst lite te, i princip inget kaffe och sett till att äta apelsiner i massor. Din lilla tjyv... Nä, skojar bara, det är bra att Du tar vad Du behöver! Jag börjar med Niferex, de järnkapslarna ska ju vara mildare mot magen än Duroferon och Erco-Fer (de som man får på blodgivningen och inte orkar äta mer än en vecka eftersom man blir lite förstoppad av dem...).
Jag tog 5 km -rundan istället för de tänkta 10 km i Skatås idag för att ge de stackars få blodkropparna chansen att förmedla syre till oss båda. Det gick bra, men det börjar trycka en del på urinblåsan nu. Men jag har sett att det finns ett slags stödjebälte och ska försöka få tag på ett sådant. Nej, nu måste jag återgå till packandet - imorgon bär det av till Alperna!

Inga kommentarer: