torsdag 20 mars 2008

Mammakläder (v 20 + 3)

Med ett par långa linnen och gummiband klarar man sig länge med sin gamla garderob men idag inhandlades första mammatröjan! Det blev till slut två stycken, en kortärmad mörkrosa skjorta och en vit pikétröja (den blir väldigt lämplig att ha när jag går caddie åt Din far i Irland om några veckor). Köpte två par mammabyxor för 2-3 veckor sedan då gummibandet mellan knappen och knapphålet i mina ordinarie byxor började bli ansträngt. Ett par mörkblå jeans och ett par svarta militärbyxor. Mammabyxor är riktigt sköna! Härligt med en mudd över magen och att de är låga så det inte klämmer mot blåsan. Allt har förstås handlats på H&M som är de enda som inte har hutlösa priser (alla små fina gravidbutiker tar minst 1500 spänn för ett par mammabyxor - vem lägger ut det för ett par byxor som man använder i några månader?? Inte jag i allafall.). Vidare planeras inga fler inköp efter som moster Elin har lovat att sy några kreationer åt mig när hon kommer i juni!

3 kommentarer:

Pottan sa...

haha hinthint. Oroa dig inte, jag kommer ge dig o symaskinen din fulla uppmarksamhet!:)
Ah vad kul med kladinkop, och sarskilt mammaklader. de ar sa fina!

Sa ni ska till irland? later supermysigt! Dit har jag alltid velat aka.. hur lange ska ni vara dar?

Luvan sa...

1 vecka med M och hans föräldrar, det ska golfas, drickas whiskey och drickas öl - jag får väl shoppa istället... En greenfee ligger ju ändå på runt 500 spänn och alkohol också, så jag borde väl få shoppa för runt 1000-lappen dagen?

Pottan sa...

Ja absolut. Minst! man far ju tanka pa att du faktiskt shoppar for tva, och inte bara for en numera sa da skulle man utan samvete kunna lagga till dryga 500-lappen till!

Sa.. 1500 om dagen later val rimligare?