torsdag 22 maj 2008

Föräldragrupp (v 29 + 3)

Imorse var vi på första mötet med föräldragruppen - jag tror att vi kommer att bli en bra grupp. De var trevliga och jämnåriga och det var första barnet för de flesta. Vi kommer att träffas med en barnmorska 4 ggr till och prata om förlossningen, första tiden, amning etc. Förhoppningsvis kommer vi även att träffas vid sidan av barnmorsketräffarna, och fortsätta med detta även efter förlossningen. Då får Du några jämnåriga kompisar på köpet!

Efter jobbet i eftermiddags var det dags för besök hos barnmorskan för bl a magmätning och hjärtljudslyssning. Nu har vi en ny barnmorska på den nya vårdcentralen (där jag jobbar, den ligger jättenära vårt hus!), hon verkar kunnig och har glimten i ögat. Hon skrattade gott åt min mage eftersom den fick en jättekonstig form när jag la mig ned (sammandragning + Du sköt ut ryggen på hö sida). Magmåttet var hon nöjd med, det ligger på normalkurvan nu. Hjärtfrekvensen var idag 136 - är Du en grabb (det sägs att pojkar ligger ned mot 120 i puls och flickor upp mot 160)?

Dagen har avslutats med cykling t&r till ett härligt Body Pump-pass. På lördag kommer jag att ha träningsvärk, mmmm... Du envisades med att under cykelturen hem knö ut något som kändes som ett knä vid min navel. Hoppas Du inte tog illa upp när jag tryckte tillbaka det, Du verkade iallafall fatta vinken efter ett par gånger och slutade med det. Nu är det snart sovdags för oss, vi misstänker dock att Du inte sover så mycket om nätterna som vi trott. Mårten kände nämligen på magen häromnatten när jag låg och sov, och då rumlade Du minsann om som bara den!

Sov gott nu, hoppas jag, love ya!

Inga kommentarer: