fredag 17 oktober 2008

Älskar Dig!


vad jag älskar hur Du med ena handens fingrar krafsar mig i nacken när Du precis somnat mot min axel som en hopkrupen mjuk spaghetti med ansiktet intryckt mot min hals...


vad jag älskar hur Din underläpp dras ned så ynkligt när Du sakta blir ledsen... och vad mitt hjärta gråter när Du är så ömkligt ledsen och det rinner en tår utför Din kind...


vad jag älskar hur Du jollrar inställsamt mot det röda Fjällrävenklistermärket ovanför skötbordet...


vad jag älskar hur Du med sådan styrka trampar med Dina små fötter mot min mage när Du ammar i sängen...


vad jag älskar hur Du sträcker Dig bakåt som en makaron med böjda armar och ben när Du mornar Dig...


vad jag älskar hur Du håller ett stadigt tag i bh:n med yttre handen när Du ammar...


vad jag älskar hur Du ibland avbryter ätandet, tittar upp från bröstet med Dina stora outgrundliga blågrå ögon och storler mot mig som om vi har en hemlighet...

Inga kommentarer: