måndag 13 oktober 2008

Tajming... (2 månader)

Idag var det mammagruppsträff hos Majken. Du hade inte bajsat på drygt ett dygn och valde att göra det precis då vi kommit dit (Du hade gärna fått göra det tidigare under förmiddagen då Du var iklädd endast blöja, fick lite magmassage och mat x flera med förhoppningen att stimulera till det). Det var den mest överfulla blöja jag någonsin sett! Det riktigt skalpade och jag lyckades med bedriften att utan spill manövrera den över till blöjhinken. Det hade inte läckt uppåt nacken den här gången, men väl ut genom alla andra öppningar i blöjan. Nedbajsad body och byxa (och mitt linne, som tur var hade jag tagit av skjortan under amningen...) av och sedan gick det åt en ansenlig mängd våtservetter till rengöringen. Du verkade väldigt nöjd med Dig själv där Du låg och sjöng upp mot Majkens mobiler ovanför skötbordet. Som tur var hade jag tagit med ombyte, och med nya kläder på kunde brunchen, som Majkens mamma gjort, avnjutas (amerikanska pannkakor, mmm...)!

Inga kommentarer: