torsdag 6 november 2008

Roll, baby, roll (3 månader)

Du rullade!! Det var imorse, innan pappa gått till jobbet (alltså två vittnen), och jag hade lagt Dig på mage under babygymmet. Du var på gott humör, böjde upp nacken mer än nå'nsin och pratade med de färgglada mobilerna. Så började Du kantra åt höger och vi hjälpte Dig då på traven att rulla ett par gånger, men så verkade Du tröttna och vi lät Dig vara. Pappa återgick till sitt frukosterande och jag pillade på babygymmet. När jag vände tillbaka blicken så vips rullade Du! Från magen, via höger sida, till ryggen. Inte så konstigt egentligen om Du börjar rulla eftersom Du har den fenomenalt rullande Klara som förebild...

2 kommentarer:

Inger Sö sa...

Härligt! Det är ett stort framsteg att kunna rulla runt. Nu kommer han att bli kul att hantera på skötbordet, ni får spika fast hans tröja i bänken så han ligger still. Lycka till med inköpen på Ikea i helgen, jag har skrivit till M vad jag skulle ha köpt om jag hade varit med er dit.
Glad Farmor som får följa gossen på avstånd men ändå så nära.
Kram på er!!

Luvan sa...

tack för spiktipset! ett annat alterrnativ är att fylla vasken med kallt vatten...