söndag 7 december 2008

Nattpratare (4 månader)

Så här fann jag Dig igår kväll, när Du låg och pratade istället för att sova

Den enorma trötthet jag känt under ett par veckors tid har gett med sig, och tur är väl det eftersom jag inte får sova längre än 2-3 timmar i sträck. Du brukar nämligen vakna och vilja ha mat (av ren vana, för Du ska egentligen kunna klara Dig hela natten utan mat nu), så jag får gå upp och ge Dig nappen ett par gånger innan jag ger upp och ger Dig mat vid kl 02 resp 06. Men vi är väldigt tacksamma för att Du är så lättnattad, både hemma och borta. Kring 19-tiden märker man att Du blir trött - Du blir gnällig, händerna far upp mot ansiktet och Du gnuggar Dig i ögonen. Vi lägger Dig då pyjamasklädd i Din säng, stoppar in nappen, lägger mjukiskaninen på ena armen och en utav Dina ugly dolls på den andra och då gosar Du in ansiktet i dem. Ibland sover Du med händerna ovanför huvudet (ser väldigt avslappnat ut) och ibland med händerna på täcket (ser väldigt tillrättalagt och sedesamt ut). Du drar inte längre ut nappen så ofta, det händer bara enstaka gånger att vi får komma och stoppa in den igen. Ibland ligger Du på natten och pratar med något jag inte ser, Du tittar rätt upp i taket och gurgeljollrar och tjoar på som bara den. Vid 6-målet brukar jag ta in Dig i vår säng så ligger i och mornar oss tillsammans (= jag försöker sova medan Du ligger och snackar glatt).

P.S. Jihoo, Du har slutat suga på tummen! Dock åker hela handen in i munnen då och då. D.S.

Inga kommentarer: