tisdag 13 januari 2009

Grabbsamkväm (5½ månad)

Ikväll var jag på tjejträff hos tant Karin. Du och Pappa klarade Er utmärkt hemma, först hade Ni lekt i en timme (Du ammade precis innan jag åkte): låtsasbitning på Din goa mage (Du brukar skratta till, framför allt när Pappa gör det), stå upp-från-liggande-övningar (Du blir jätteglad när man håller i Dina händer så Du kan dra Dig upp till stående) och Du rullade ett par gånger från rygg till mage på och kastade leksaker i kring Dig. Sedan hade Du somnat utan knot vid 20-tiden. Tidigare var det snarare regel än undantag att Du hade varit ledsen åtminstone en halvtimme under tiden jag varit borta eller haft svårt att somna. Men under hösten har det gått allt bättre för Er när jag har åkt och tränat, framför allt de senaste veckorna. Jag tror att dessa kvällar är bra för oss alla tre - Du och Pappa får umgås på tu man hand och jag får egentid. Fast på tjejträffarna brukar jag ta med Dig, gjorde inte det ikväll eftersom Karin bor så nära, och tjejerna var lite besvikna över att Du inte var med...

Inga kommentarer: