onsdag 7 januari 2009

Nära rull (5 månader)

Än så länge rullar Du inte (Du har rullat två gånger hittills, men det verkar inte som att Du förstår att eller hur Du gör det), men när Du ligger på rygg (mage är fortfarande inte så kul men går bättre och bättre) på köksgolvet och jag pysslar med bullbak eller matlagning, så rullar Du över på sidan för att följa mig med blicken. Igår kväll, i natt och i morse gjorde Du samma manöver när jag la ned Dig i sängen efter att ha ammat.

Du har idag varit väldigt samarbetsvillig. Eftersom läkarmorseträffen var hos mig hade jag en del att ordna, men jag var ute i god tid för att Du inte skulle bli lidande. Dock fick jag sitta och rulla tummarna, färdig med bröd, soppförberedelser och städning, två timmar före utsatt tid. Du sov nämligen 10-12.30, och innan dess lekte Du förnöjt under gymmet. Kanske för att Du nu är van vid att ha sovmorgon varje morgon och i morse klev vi upp efter Din frukost kl 8 (det var ändå en lyxig morgon, Pappa klev upp tidigare eftersom han skulle jobba och när Du vaknade så kom han in till mig med Dig, nybytt). Du blev glad över att få besök av Olivia (fyller 1 år till veckan!), Emanuel (som fick låna ett par byxor av Dig, det hände en liten olycka), en rullande Vide och en sittande och matglad Matilda (de två senare får Du gärna inspireras av...). I eftermiddags sov Du sedan från 16-17.30, vilket gav mig gott om tid att få hemmet skinande rent igen tills Pappa kom hem. Kände mig verkligen som en duktig hemmafru (det blev t o m soppa och bröd över till honom så han fick middag). Pappa kom inte hem förrän kl 19 så vi fick också leka en massa innan jag lämnade Dig i hans vård (läggdags) och åkte iväg och gymmade med tant Karin.
I bakgrunden ser man hur Vide grabbat tag i Matilda och drar ner henne från sittande

Inga kommentarer: