fredag 30 januari 2009

Sjusovaren (6 månader)

Vilken härligt slö morgon vi har haft, Du och jag! Efter kvällsmålet vid 12 vaknade Du en gång under förnatten, lite för tidigt för nattamaten tyckte jag och Du blev nöjd när Du fick nappen, men sedan vaknade Du inte förrän kl 06. Du låg då och kvittrade under en timme, när jag gick in till Dig kl 07 så höll Du en ugly doll framför Dig och småpratade med den. Min lilla solstråle! Du fick frukost i vår säng och sedan sov Du ända till 09.30! Kanske ville Du få lite extra skönhetssömn inför helgen - moster Elin (Din första kärlek) kommer ju på besök!! Stackars Pappa, han fick gå upp i vanlig tid för att åka till jobbet, medan jag kunde ligga kvar med Dig och dra mig...

P g a sjusovningen ställde vi in förmiddagspromenaden med Linda och Olivia, så att vi istället kunde morna oss i lugn och ro. Vi blev sedan inbjudna på fika och Du fick leka med Olivia och hennes jämnåriga kompis Viktoria. Du imponerade: de senaste dagarna har Du blivit allt bättre på att sitta. Nu sitter Du rak i ryggen, inte dubbelvikt framåt som en fällkniv, och håller rätt så god balans i sidled också. Du har fått träna att falla åt sidorna då Du suttit på mjukt underlag tidigare och ibland när Du håller på att falla åt sidan så tar Du emot Dig med handen. Du verkar tycka att det är roligt att sitta och kunna pyssla med saker framför Dig. Till slut faller Du ändå när Du sträcker Dig efter något och hamnar till sist i det förhatliga magläget.
Sitter fint, Lusse vakar

Timbeeerrrrr!

Nos mot nos. Hur gick det till??

Inga kommentarer: