söndag 4 januari 2009

Tigern (5 månader)

Killar kan visst ha rosa
Jag tror att Du stortrivs med att ha både mamma och pappa hemma. Vi uppskattar verkligen att Du kan övertalas till att somna om till kl 10 på morgnarna. Efter frukost vid 6-7-tiden ligger Du förnöjd mellan oss i sängen, pratar och leker med fötterna tills Du blir trött och somnar. Innan Du somnar brukar Du slå ut med vänsterarmen några gånger så att Pappa får sig ett par ordentliga dask.

Idag har Du "pratat" mycket och högljutt med oss, mest i form av tigermorr. Kanske för att Du känner Dig så stark av de max 3 teskedar gröt Du fick i Dig imorse? Eftersom varken havregrynsgröt eller rågmjölsgröt varit vidare poppis så gav jag upp och köpte "Mild havregröt" från barnhyllan på ICA. Egentligen ville jag inte det, eftersom det är så mycket tillsatser i barngrötarna, men den är åtminstone av det ekologiska märket Hipp. Och den gick faktiskt ner bättre än de hemgjorda grötarna, antagligen delvis pga att konsistensen är mer lättsvald (lik mannagrynsgröt) och delvis pga den mildare smaken. Rätt god (jag fick äta upp det mesta), dock en viss vällingsmak (varken jag eller Pappa har någonsin varit stormförtjusta i välling).

Vi har också haft liten sångstund i vardagsrummet, det tyckte Du var roligt i ungefär 10 sånger, Du var less efter 15. Favvisarna är "Näsan, i-i", "Gräshoppan", "Randig mamma med svans" (var det den som inspirerade till dagens läte?), "Här ska man hoppa" (hoppa i drygt 2 min = bra bicepsträning för mig) m fl.

Av alla Dina leksaker så är det guldiga paketsnöre som jag knutit fast framför babysittern roligast. Och ännu lite roligare är det att sitta med och bläddra i GP när vi äter frukost.

Inga kommentarer: