onsdag 11 februari 2009

Tand nr 3 på gång (6½ månad)

Imorse ville Du inte amma, Du har krånglat lite med både mat och amning sista dagarna (förutom igår kväll, när jag jobbade, då satte Pappa nytt grötrekord på dig - en hel barnportion!). Jag tror nu att jag vet varför - jag såg just ett litet sesamfrö till tand i överkäken! Sedan Du fick tänderna i underkäken har vi försökt få in rutinen att borsta tänderna morgon och kväll. Det har hittills inte kommit några protester från Din sida, jag brukar sjunga en fånig sång under borstningen och Du verkar gilla att få dem borstade.

För övrigt har Du åter kommit in i en falsettfas. Det är inte ovanligt att Dina "pip" resulterar i huvudvärk hos Dina arma föräldrar... Du leker i gymmet själv korta stunder, sitter man med Dig så leker Du mer och det verkar som att Du visar upp vad Du kan. I skötstugan gör Du allt för att göra blöjbytena till en utmaning för oss. Du suger på Dina tår och låser på så sätt effektivt fast blöjan. Du vänder Dig åt alla håll och kanter och rycker tag i tvättlappar, barnoljan, vattenstrålen, kläder etc. Ofta lyfter Du på rumpan precis när man ska fästa blöjtejpen, så blöjan åker av och ibland krafsar Du upp blöjtejpen så att blöjan öppnas. Dina leenden gör att Du direkt blir förlåten... När Pappa kommer hem från jobbet blir Du jätteglad, ler och sparkar frenetiskt med benen i min famn. Det är väldigt fint att se!

1 kommentar:

Chokladmoose sa...

Vad duktigt att redan lära sig att borsta tänderna, Lucy har fortfarande inte lärt sig det ;)