onsdag 11 mars 2009

Trött mamma (7½ månader)

Idag är jag så trött. Så trött att jag närapå var irriterad på Dig för att Du var gnällig för att Du var trött för att Du vaknat 05 och inte velat somna om och sen dessutom bara sovit en kvart på förmiddagen (trots att jag lekt och badat Dig så Du borde vara trött). Men så tog vi oss ut i solen och genast blev vi på bättre humör både två. Vi åkte hem till Julia och hennes 3 veckor gamla dotter Emelie, där var även Hanne och Vide. Du och Vide lekte, Du klappade om hans huvud och utstötte glatt de ljud som annars är förbehållt kattjusning (iii-iii). Efter att jag trugat i Dig lite rot- och ärtmos med hjälp av banan så sov Du en halvtimme medan vi mammor åt lunch.

Under dagen har jag blivit på allt bättre humör, tack vare Dina leenden och pratstunden med mina gelikar. När vi kom hem stod också Ekolådan och väntade på oss utanför dörren! Där fanns bla krasse, så till mellis blev det en smörgås med det och det gick riktigt bra för Dig att äta bitarna själv. Sedan sov Du 45 minuter tills Pappa kom hem (och Du hade fått mig på så bra humör att jag städade under tiden), och nu leker Du med kökslådorna. Hoppashoppashoppas Du sover gott i natt. Jag ska försöka förskjuta nattmålet från 03 till 05 så kanske Du sover längre sedan. *håller tummarna*

1 kommentar:

Vide och Nore sa...

Lycka till! Jag håller tummarna! kram