måndag 20 april 2009

BVC-besök (8½ månad)

I morse var Du, efter en orolig natt mellan Pappa och mig i vår säng, feberfri. Så härligt att återse Ditt vanliga glada jag! Vid frukosten blev det plöstligt brått. Jag fick en påminnelse jag lagt in på mobilen om att Du hade BVC-tid. Om en kvart. Vi hann faktiskt i tid (Du rätt så fräsch, jag oduschad sen två dagar, med håret på ända och barnmatskladdigt linne)! Du följer forstatt Dina kurvor som Du ska, Du vägde 10,5 kg och mätte 75 cm (det har märkts, alla bodies i stl 74 börjar bli väldigt svåra att knäppa i grenen). Hos BVC-tanten steg dock febern igen och Du stånkade på, som Du gjort senaste dygnet när temperaturen i kroppen varit hög. Vi skyndade hem och jag stoppade i Dig medicin. Efter en förmiddagslur mådde Du rätt ok. Lusses mat har vi fått ställa upp på fönsterkarmen för att Du inte ska nå den, men det gör Du nog snart…

DSC_0374

  DSC_0386

DSC_0387

DSC_0393

DSC_0383

Nu kan Du ta Dig från magläge till krypande (åtminstone om Lusse eller en mobiltelefon är i närheten…). De senaste dagarna har Du även kunnat stå själv utan stöd och balansera i någon halvminut!

Inga kommentarer: