fredag 19 juni 2009

Glad midsommar! (10½ månad)

I morse fick jag fin uppvaktning på min 27-års dag. Du gav mig sovmorgon, mormor kom med frukost på sängen och så fick jag presenter av Pappa. Egentligen tjuvstartades det redan sent igår kväll med jordgubbstårta och present av mormor eftersom vi skulle köra till Umeå tidigt idag.

I år var vi med på det traditionsenliga midsommarfirandet i Bjännsjö. Det är farmor och farfar som med sina vänner firat midsommar där sedan många många år tillbaka. Vartefter åren har gått har det tillkommit ett antal generationer. Förutom Dig var där även tre andra små barn i 1-2-årsåldern. Det blev såklart dansande (Du med ett stadigt grepp om farfars öra) kring midsommarstång och sedan festmåltid. Avsaknaden av barnstol gjorde inget, Du satt snällt i mitt knä och tuggade potatis, bröd och majskolv. Senare sov Du rätt gott i sulkyn ett par timmar medan det bl a var sedvanlig musiktävling som ju såklart mitt och farfars lag vann (långnäsa till Pappa, onkel Per och farmor hehehe). Tack vare MyggA och myggnät över sulkyn fick Du inte ett enda myggbett (jag fick bara tre, Pappa fick några fler, han är så känslig)!

Inga kommentarer: