onsdag 3 juni 2009

Vardagslunk (10 månader)

Efter förkylning och Norrlandsresa har vi nu kommit in i rutinerna igen. Du har sovit från 23 till 05 de senaste två nätterna och det är så skönt för oss alla tre att få så många timmars oavbruten sömn! När Du vaknat hämtar Pappa in Dig till oss, Du får amma och om vi har tur somnar Du om. Efter att jag har duschat brukar Du oftast vara vaken och jag får umgås med Dig medan Pappa får lite sovmorgon. Ibland hinner jag t o m ge Dig frukost. När det är dags för mig att åka går jag upp igen med Dig till Pappa, då är Du så himla gullig, för Du brukar krypa fram och lägga kinden mot hans ett par gånger som för att ge några morgonkramar. Idag var Du extra snäll och somnade om bredvid honom. Ni är så söta när Ni ligger och sover ihop, totalt utslagna! Det är tur att jag oftast har fullt upp på jobbet, för då hinner jag inte tänka på hur mycket jag saknar Er…

En dag med Pappa kan vara krävande, ofta ser det ut så här när jag kommer hem:

CIMG8400

Men när Du vaknat från eftermiddagsluren är det full fart igen. Jag vill umgås med Dig så mycket jag bara kan på kvällarna! Först får Du käka middag, sen blir det massa lek, kanske en promenad innan det vankas välling/gröt innan nattning. Nattningen börjar gå smidigare. När man lagt ned Dig gnäller Du lite först och kryper mot kortsidan, men somnar oftast inom 5 minuter, liggandes på mage i fotändan med rumpan i vädret.

1 kommentar:

Frida M sa...

Det låter väldigt mysigt, vet att min man längtar tills det blir hans tur att ta över föräldraledigheten! Vad skönt att lillkillen somnar så fort. Just nu får vi hålla på säkert en timme med vår lilla tjej. Hon tycker att det är väldigt överskattat att sova!