fredag 17 december 2010

Som fisken i vattnet (2 år)

Nu har vi äntligen jullov! I alla fall Du och jag, Pappa måste jobba några dagar till. Idag har vi umgåtts med Karin och Viola hela dagen, i förmiddags var vi hos dem och lekte och i eftermiddag åkte vi och badade tillsammans! Vi åkte till Åbybadet i Mölndal, vi har inte varit där innan, men det lär bli fler besök där… Det fanns flera olika bassänger, bl a en äventyrsbassäng för barn i Din ålder och en varmare bebisbassäng. Äventyrsbadet var skoj tyckte Du och Viola, men efter ett tag sneglade Du allt mer trängtande åt de stora rutschbanorna… Så till slut åkte vi, Du och jag! Det fanns tre stycken, men vi avvaktade lite med den röda svåraste banan… Den gröna var bäst, gick fort men inte så fort som den blå där jag kände att jag var lite rädd att tappa greppet om Dig. Den blå gick så fort att det inte gick att sitta upp, som tur var gick det att ha Dig på min mage, men det var inte helt lätt med lillasyskonet i vägen… Du gillade båda banorna! Kallsuparna vid “landningen” var inget Du brydde Dig om. I den varma bassängen simmade Du och hoppade från kanten. Du har ett par armkuddar, och till min förvåning kan Du nu simma själv med huvudet ovanför vattnet utan badring! Du sparkar på väldigt bra med benen! Hoppa från kanten klarade Du också själv, med badringen behövde Du ingen assistans för att komma upp till ytan. Efter en timmes badande var vi tvungna att gå upp då Karin och Viola behövde åka, men det krävdes en hel del övertalande för att få Dig att gå med på det. Efter duschningen frågade Du hoppfullt: “bada igen?”…

bild(2)

bild(3)

Inga kommentarer: