måndag 10 januari 2011

Snart storebror (2 år)

Du pratar spontant en del om bebisen i min växande mage, om att Du ska hålla den, att den ska sitta i en egen bilstol bredvid Dig i bilen, att den ska ha små blöjor och att dess kläder ligger i skåpet i sköthörnan. Häromdagen sa Du att det skulle bli en pojkflicka. Idag på dagis hade Du sagt till en av pedagogerna att den skulle heta Lena, undrar vad Du fått det namnet ifrån? I julas var Du så go' mot alla Dina bebiskusiner, klappade och kramade, Du kommer att bli en sådan fin storebror! Jag har det lite lugnare på jobbet, 6 veckor kvar till föräldraledigheten, och det är härligt att kunna leka med Dig om kvällarna och helgerna istället för att måsta jobba eller vara trött. Du var ledsen när jag lämnade Dig på dagis i morse, men när jag hämtade Dig ville Du vara kvar och leka mera... Till slut fick jag med Dig någorlunda frivilligt och med lock om att vi skulle tanka bilen och handla. Ikväll är det Pappa som varit stora favoriten, Du har bjudit på låtsastårta och låtsasglass, busat, lekt sopbil och sjungit en massa. Förutom Dina räknekunskaper börjar en del färgnamn också sitta (i alla fall blå och orange) och Du vet vilken bokstav Wilmer, Mårten och Liv börjar med. Talet har verkligen lossnat de senaste månaderna, Du kopierar varenda mening vi säger, så det gäller att tänka på vad man säger...

Inga kommentarer: