torsdag 14 april 2011

Stadstur

Idag har smågrabbarna och deras mor gjort Avenyn. Succé! Jag har idag insett att Wilmer är lite "vuxnare" än jag trott. Dagen på stan har nämligen förlöpt helt friktionsfritt och harmoniskt. Vi tog bussen in och började med att träffa Maggan på stadsbibblans barnavdelning. Där hade nog Wilmer kunnat stanna hela dagen... Han älskar att läsa! Till slut lyckades jag övertyga honom om att det var lunchdags och så gick vi till den bästa korvmojen på Avenyn, ja det är faktiskt den bästa jag vet om, ty den har minst 3 olika veggokorvar och flera andra veggoalternativ. Jonsborg!! Vi mumsade i oss varsin och fortsatte sedan vår promenad i solen. Wilmer har ett bra mycket större shoppingtålamod än sin far, vilket resulterade i ett par skor till mig...
En kraftigt bidragande faktor till att stadsturen blev så lyckad var nog ståbrädan som vi investerade i igår. Som synes funkar den även att sitta på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat Wilmer!
De har gött mos där oxå vad jag minns.

Farfar