måndag 19 november 2012

Första BVC-besöket

Rakel är idag 9 dagar gammal. Sedan första dagen har hon stunder då hon tittar runt med stora mörkblå ögon. Hon följer med blicken och igår tyckte jag mig se en början till svarsleende! Sedan igår kväll har hon sin första förkylning men än så länge bara i form av lite snor och små söta nysningar. Eftersom hon jämfört med sina syskon ammar sällan (var 3:e timme) och kort har jag varit lite orolig över vikten. Det behöver jag inte vara, idag vägde hon 3380 g, dvs en bra uppgång från 3210 g för en vecka sedan.
Igår fick hon sitt första bad efter att jag spillt björnbärssmoothie över oss. Hon gillade badet men var sedan mycket upprörd under torkningsprocessen (så många veck här och var som måste bli torra). Helt slut sov hon så här gott framför "Lejonkungen" sedan:

Inga kommentarer: