onsdag 27 februari 2008

Mer sparkar! (v 17 + 3)

Igår kväll kände Din pappa Dina sparkar för första gången! Jag hade gått och lagt mig sisådär vid 22-tiden (efter att ha sett veckans avsnitt av Dr House och irriterat mig på ännu en mycket osannolik diagnos) när jag kände hur du började rumstera om ordentligt inne i magen. Jag ropade på Din pappa som satt i arbetsrummet och höll på att avsluta surfande/arbete. Han hörde mig inte och jag ville inte kliva upp och riskera att avbryta Dig i Ditt gympande, så jag fick ringa honom. Och när han kom och lade sig vid mig med handen på min mage så bjöd Du på ett par rejäla kickar! Din pappa blev så glad - nu har Du gjort det ännu lite mer verkligt även för honom!

Varje gång som jag känner Dina sprattlingar och sparkar i magen (vilket sker många många gånger under dagen =)) gör det mig lite smålycklig och jag kan sitta och le för mig själv... Jag påminns om att Du lever och frodas därinne, fastän det inte syns så mycket på utsidan. Du har verkligen underlättat mitt pluggande denna vecka, det är inte lika tråkigt att sitta på KTB när jag har Dig!

2 kommentarer:

Pottan sa...

Aah, man lar ju aldrig kanna sig ensam liksom. och dom ggr nar man kanner sig lessen, kommer en liten spark, och sen kanns allt genast sa mkt battre. Ar det inte sa?
Som idag, var lite halvlessen och hade verkligen ingen lust att jobba, men sen nar jag hamtade bebisen och hon helt plotsligt borjade le stort at mig med hela sitt ansikte, da blir man lycklig och man kommer pa sig sjalv med att fanle.

Pottan sa...

du jobbar pa bra. men kan gora battre;)
Varje inlagg, ett vunnet poang. Och nar man nat upp till ett visst poangantal, ja da blir det blom-bonus!

("blom-bonus" kan alltsa oversattas med kreation skapad och designad av sjalvaste mig)