onsdag 23 juli 2008

I väntans tider... (v 38 + 1)


Nej, det verkar inte som att Du kommer att hoppa ut ur magen under de närmsta dagarna. Din pappa och jag har nu hunnit med alla "måsten" inför Din ankomst. Barnvagn fixad sedan länge (införskaffades till bra pris under Din fars tjänsteresa i USA i våras), släktvaggan (tillverkad av min morfars bror Otto) tog vi hem i juni, bilstol hyrd från NTF Västerbotten uthämtades av Din farfar och togs med hem förra veckan, sköthörna i tvättstugan är iordninggjord, förlossningsväskan är packad och igår pysslade jag klart i Ditt rum (vi gjorde skrikdämpande tygtavlor för ett par veckor sendan och igår byggde jag om i Ditt klädskåp och hädde in bebikläderna som jag plockat med hemifrån Nyland). Idag har jag renoverat några av sparkbyxorna vars fötter var för håliga för att laga (se nedan). Vi har även handlat ordentligt med mat och blöjor så att vi klarar någon veckas husarrest med Dig, om det skulle behövas. Nu saknas bara en fåtölj till Ditt rum där vi kan sitta och mysa när Du ska käka. Och så ska jag sy babymobilerna samt slakta ett påslakan så Du får lite fler sängkläder.

Uppdrag sparkbyxerenovering:

1. Klipp av de håliga och olagningsbara fötterna

2. Ta ett muddtyg i passande färg och sy små muddar (obs görs på ett speciellt sätt)

3. Sy fast muddarna. Tadaa, sparkbyxan som ny!

1 kommentar:

Pottan sa...

âh vilka söta!! du behöver ju inte mig till att sy fina barnkläder ju hehe..;) Nä, du behÖver inte vara orolig, när jag hunnit landa i höst kommer jag äntligen fâ tid till sânt i höst, ursäkta för frânvaron av bebbe/mammekläder, men jag har inte haft tid till att ens sy nât till mig själv..

(Btw, tur att inte sparkdräkterna var sâ illa därhän som pappas vantar - DET hade varit svârlagat även för den bästa:D )