onsdag 23 juli 2008

Klådkrig (v 38 + 2)

Ojojoj sicken klåda jag har nu på morgonen. Handflatorna och fotsulorna kliar kliar kliar så jag blir tokig! Men jag har nu kommit på en bra mycket bättre medicin än Tavegyl. För det första ska man ju såklart aldrig börja att klia, då blir det bara värre, men den regeln lyckas inte ens jag, läkare och allt, att följa. Till att börja med är det så himla skönt att falla för klådan och riva loss med en hård frottéhandduk, men den tillfredsställelsen är alltför kort och man halkar in i den accelererande klådspiralen. Tur då att jag har räddningen - kylklamp ljuva kylklamp! Den ska man se till att ha till hands så fort man inte underhåller händerna på annat sätt (som t ex att blogga).

För en rätt bra förklaring till vad min klåda kan bero på (sk intrahepatisk gallstas), gå in på: www.sjukvardsradgivningen.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=55823. Vi har inte fått svar på provtagningen av gallsyrorna än, men jag tror själv inte att de är särskilt höga eftersom jag inte hade några besvär just den dagen provet togs. Jag förlitar mig också på att Du verkar växa och må bra inne i magen. Du ligger oftast med ryggen åt höger i min mage och på vänster sida kan jag nästan alltid känna en av Dina små fötter. Din pappa brukar sätta örat mot min mage varje kväll och lyssna på Ditt hjärta som stabilt pickar på i 140. Du sprattlar och knör runt som aldrig förr, framför allt vid 22-tiden på kvällen. Det ska bli intressant att se om Du är en liten kvällssuddare även på utsidan av magen!

Inga kommentarer: