lördag 12 juli 2008

Semester! (v 36 + 4)

Idag var det sista dagen på jobbet! Jag har lite svårt att förstå att det var sista arbetsdagen på ca 9 månader. Först 3 veckors semester (om Du nu inte har för bråttom), sen åtminstone 8 månaders mammaledighet. Som Din pappa sa, vad konstigt egentligen, nu åker vi till Norrland 1 vecka, sedan pysslar vi i hemmet i 2 veckor, sen har vi helt plöstligt DIG! En litet underbart människopyre som VI ska ta hand om... Ofattbart...

Det har blivit något mer gripbart sista veckan eftersom vi fått iordning sköthörnan i tvättstugan, vaggan och tygtavlorna i Ditt rum, barnvagnen och skötstolen. Jag har även börjat sy lite saker till Dig: en badcape (av en handduk i mjuk ekologisk bomull), ett par (fula men sköna) byxor, lakan och örngott. Pappa har ritat mönster till babymobiler som jag ska sy i filt och sätta upp ovanför skötbordet samt i barnvagnen. Jag gör dem av filt i fina och klara färger och stoppar in pinglor i dem så Du har något att se och lyssna på när vi måste göra så tråkiga saker som att byta blöja. Imorgon ska jag köpa garn till babyfilten jag tänkt sticka till Dig. Jag hoppas bara att jag kan slutföra alla projekt, jag har en tendens att lämna saker halvfärdiga. T ex har jag börjat på två olika koftor till Dig. Men nu får babyfilten vara prio 1, koftorna skulle ändå vara för stora för Dig i början.

2 kommentarer:

Pottan sa...

Mmm, det är verkligen ofattbart. Tänk, nästa gg vi ses, ja dâ har du helt plötsligt ett barn!

Kan inte komma hem fort nog.

Klaras mamma sa...

Så fantastisk du skriver, Liv! Du er for dårlig til å reklamere for dine blogger. Heldigvis blir man en god detektiv som mammaledig så jeg fant deg likevel. Lykke til nå!!