fredag 11 juli 2008

SF-stiltje (v 36 + 4)

Idag var det dags igen för MVC-besök. Du ligger fortfarande med huvudet fixerat nedåt i bäckeningången (duktigt!) men däremot var magmåttet detsamma som för 1½ vecka sedan. Det kommer att mätas igen om 1½ vecka, om det fortfarande inte ökat på så får vi åka och göra en ultraljudsundersökning och se att allt står rätt till med Dig. Jag är inte särskilt orolig eftersom Du knör runt i magen som bara den. Dessutom låg Du på vänster sida idag och inte på höger som Du brukar. Ditt hjärta pickade stabilt på som vanligt, idag frekvens 148. Men jag har fått sådan klåda framför allt i handflatorna senaste veckan. Det kan vara pga sk intrahepatisk gallstas, dvs förhöjda gallsyror i blodet, så jag får ta fasteprover på vårdcentralen i Nyland till veckan eftersom vi ju åker upp till Norrland på söndag. Mitt blodvärde och blodtryck låg bra (120 resp 120/80 i sittande) och jag vägde idag 74 kg. Jag har alltså gått upp 14 kg hittills, ganska lagom om jag får säga det själv för jag känner mig inte särskilt fet, eller som Pappa säger: 6-7 kg är magen, 1-2 kg är brösttillväxt och resten (5-6 kg) måste vara vätska i fötterna...

Inga kommentarer: