söndag 7 september 2008

Möhippa (6 veckor)

Charmar den blivande bruden

Idag var Du på Din första, och förmodligen sista, möhippa. Du charmade alla tjejerna (inklusive bruden så det är tur för brudgummen att Du inte är 25 år äldre...) och det fanns många frivilliga att hålla Dig under ju-jutsu-lektionen. Tant Karin hade såklart första tjing och mycket nöjd över det. Apropå ju-justu så ser jag fram emot när Du är så pass gammal att vi kan brottas lite, Du och jag... Efter att Du varit med hela dagen på ju-jutsu, gå på tur på Avenyn, qi-gong vid Stadsteatern och brunch på Heden så åkte jag hem och lämpade över Dig till pappa. Jag åkte sedan iväg på möhippe-middagen efter en sista amning. Du och pappa klarade Er utmärkt hemma! Jag är så stolt över Er! Jag hade pumpat ur 2-3 dl mjölk under gårdagen och det fick Du på flaska av pappa. Min mjölk räckte till första målet och sedan fick Du mjölkersättning andra målet. Det var tydligen inga som helst problem att mata Dig trots att Du aldrig provat vare sig flaska eller mjölkersättning tidigare. Du är så duktig! När jag kom hem sov Du sött - till mina sprängfyllda brösts stora besvikelse...

Äter duktigt

4 kommentarer:

Pottan sa...

Låter som att ditt nya liv är en dans på rosor:) O ännu bättre blir det när du om en vecka kommer hit, käkar falafel, monterar möbler med mig och tar promenader i den fina parken..

O du förresten, ta med dig springskorna! Jag tar hand om Wilmer så kan du ta en springtur:)

Puss!

Luvan sa...

Vad gullig du är!! Jag ska sätta igång att skriva en packlista. Slagborren med också, men jag tycker att vi ska flirta med vaktis så han sätter upp bordet...

Pottan sa...

Är det svårt att montera? vad behövs för redskap?

Kunde du ta med det skrivbordet också förresten? vore greejt isf!

Luvan sa...

självklart tar jag med mig skrivbordet också samt den mårtenfisinpyrda skrivbordsstolen (omklädning rekommenderas), tror bara det behövs en stjärnskruvmejsel förutom borr, ska försöka komma ihåg allt i min snurriga lattemammahjärna