lördag 18 oktober 2008

En händig man (2 månader)

Ja, som rubriken antyder börjar Du allt mer inse att Du har ett par händer och de går att dra nytta av. Idag såg vi de första tydliga exemplen på detta! På väg hem från IKEA (där vi köpte bl a en nattlampa till de nattliga blöjbytena) var Du rejält sugen på mat och smaskade tag i nappen så fort Du fick den. Dock var Du även lite pömsig och gäspade emellanåt vilket ofrånkomligen ledde till att nappen trillade ur munnen. Vid ett par tillfällen lyckades Du själv få tag i den igen, dels genom att såklart söka med munnen men även genom att trycka upp handen mot nappen så den kom dit den skulle!
Före

Efter

Väl hemma (Du fick mat utanför ICA Maxi medan Pappa handlade) lade vi Dig på jeanslapptäcket på köksgolvet. Jag satte den gula Briokaninens ena prasselöra i Din hand och Du drog då upp det till munnen flera gånger för att smaka på det! Bildbevis:

5 kommentarer:

Pottan sa...

Haha vilken fin lite keps han har! Det blir kanske han som får ärva farfars kepsar efter mig när han blir tillräckligt stor? ;) Dom kommer han bli snygg i!

Luvan sa...

Jajjemän, så den bruna kanske ska stanna hos mig så den är i tryggt förvar tills den passar honom ;)

Chokladmoose sa...

Han är verkligen en liten "gubbe", kul att han gillar kaninen :)

Pottan sa...

Nonono! Den bruna kepsen kan gott stanna i mitt förvar:)
Don´t even try honey.. haha

Luvan sa...

chokladmoose, kaninen är verkligen uppskattad! är lätt för honom att håll i, prasslar roligt och verkar god...
pottan, kan inte jag få låna din gula regnkeps istället då? har köpt gula stövlar...