måndag 10 november 2008

Apropå söt

Känsliga läsare varnas att fortsätta läsa.

Jag kan inte annat än instämma i kommentaren på gårdagens inlägg ("Söt!"), men måste också påpeka att bajsblöjan som Du producerade idag inte var lika söt... Du hade inte bajsat sedan 1½ dygn så jag visste att det skulle vara till att rusa mot skötbordet så fort jag hörde minsta prutt. Men det var lite svårt eftersom det skedde i bilstolen på väg hem från mammagruppen... Väl hemma var det bara att ta tag i det illa kvickt. Redan en första inspektion, dvs med kläderna på, visade vad jag befarat. Du var blöt upp på sidorna, upp på ryggen nästan ända mot nacken och även ner över baksida lår. När jag drog av Dig byxorna så formligen dröp Du av bajs - det droppade faktiskt från hälarna! Hur kan en knappt hörbar prutt ge så mycket?? (Och kunde Du inte ha väntat 2 timmar till, så Pappa hade varit hemma, hehe?) Av med alla kläder, torka upp det värsta med toapapper och resten med tvättlapp och sedan ner med Dig i balja i tvätthon. Puh, det tråkiga avklarat och bara roligt kvar. Du brukar tycka att det är rätt ok att bada, och så även nu. Och det funkade faktiskt att hålla Dig med ena handen i baljan och med andra handen torka rent skötbädden. När Du väl var ren och torr och med rena kläder på så fick Du ligga och prata med den nyuppsatta häxan (som jag fick av Pappa då han varit i Barcelona på tjänsteresa, söt men tyvärr är näsan avslagen) medan jag tvättade upp kläderna och satte igång tvättmaskinen. Puh.

Inga kommentarer: