onsdag 12 november 2008

Uppvisning nr 2 på jobbet

Sofi med Selma, Du i famnen på Klaus (min fd handledare) och så Sally

Sally vakar över Dig och sin lillasyster

Idag var vi och hälsade på mitt gamla jobb. Vi var ditbjudna på fika tillsammans med min kollega Sofi och hennes barn Sally (2 år) och Selma (2 mån). Sally tyckte om Dig från första stund och kunde inte sluta att varsamt smeka och klappa dina goa kinder. Återigen charmade Du även all personal som var där, Du log och var glad mest hela tiden. Du fick en present av dem, en jättefin skjorta och väst (inspirerade av tackkortet vi skickade med Dig i gubbkepa och hängslebyxor). Det får bli julstassen!

Puh. Nu är vi hemma. Jag är iskall och dyblöt. Du är varm och torr, innan vi gick la jag för säkerhets skull ned regnskyddet till vagnen. Det började spöregna på vägen hem, det verkligen öste ner och när man inte trodde det kunde regna kraftigare så tilltog det. Till råga på allt irrade jag bort mig i mörkret på de små gångvägarna i skogen. Jag märkte till slut att jag gick i cirklar. Men till slut hittade jag hem (det tog en timme istället för 20 minuter...). Du sov som tur var hela tiden. Jag hoppas verkligen att Du har ärvt Din fars lokalsinne och inte min avsaknad av det.

Inga kommentarer: