söndag 16 november 2008

Som fisken i vattnet (3½ månad)

Idag har Du badat i bassäng för första gången! Vi åkte och badade med Martin, Emelie och Nancy. Nancy är numera en van badare, Du fick låna hennes urvuxna badbrallor och Du var väldigt söt i dem (ljusblåa med rosa älvor och volanger på baken)! Av Martin och Emelie fick vi lära oss lite grepp och annat man ska tänka på (de gick en babysimkurs med Nancy då hon var i Din ålder). Vattnet var väldigt varmt och skönt. Du gillade att bada från första stunden, fastän Du var hungrig och gnagde på Dina händer så gnällde Du inte utan gav istället ifrån Dig Dina njutningsljud. "Aagaa, eeeää...".

"Simningen" tog dock på krafterna, efteråt sov Du i princip 4 timmar i sträck, vilket innebar att jag i lugn och ro kunde fika och fönstershoppa med Emelie och Nancy medan Pappa var på bio med Martin (nästa gång blir det min och Emelies tur att gå på bio...).

1 kommentar:

Inger Sö sa...

Hej Wilmer!
Så roligt du verkar ha med dina badkompisar! Du är väldigt lik din far när han var liten, jag måste genast leta fram ett foto jag tänker på. Bra att du sover snällt så din mamma får lite egen tid. Jag vill väldigt gärna ha de senaste bilderna så att jag kan göra kort till ditt album. Farmor och farfar älskar dig, snuttis!