tisdag 16 december 2008

Assar (4½ månad)

Grattis min älskade solstråle på namnsdagen! Assar, Ditt tredje namn, kommer av det nordiska Anaswar och betyder ungefär "han som svarar". Det beskriver rätt bra den fasen Du är inne i nu. Du tjôtar på som bara den! Och när man talar till Dig blir Du jätteglad och svarar snabbt. Varje morgon vid 6-snåret vaknar vi av att Du ligger och pratar glatt och högljutt i Din säng, Du brukar även ha en pratstund innan Du somnar på kvällen. Man kan inte bli annat än alldeles glad och varm inombords när man hör Dig!

Dina händer börjar bli riktigt användbara. Om man håller ett förmål framför Dig undersöker Du det grundligt och mycket intresserat. Först grabbar Du tag i det med båda händerna, vrider och vänder på det och sedan stoppar Du det ofrånkomligen i munnen och smakar på det. Du tycker det är roligt att hålla i saker och skaka på dem ordentligt. Prasselboken och GP är också intressanta att undersöka manuellt när Du sitter i Din stol vid matbordet. Avokado är mindre intressant att äta.

Idag när jag duschade fick Du sitta med i duschen i matstolen (dagen till ära nydsuchad alltså). Jag satt på huk så att våra ansikten kom i jämnhöjd och Du höll ett krampaktigt tag med högra handen i mitt hår. Du skrek inte utan verkade lita på mig att allt skulle gå bra, och det gjorde det ju förstås. Vatten på huvudet var inga problem alls. Efteråt låg Du och jollrade på Din handduk, mycket nöjd med Dig själv.

Inga kommentarer: