lördag 13 december 2008

Lussefest (4½ månad)

Lusse lussade för oss i morse! Ok, han kom inte med fika eller så men han kom upp i sängen och kurrade, mjölktrampade och mös med oss. Hela familjen Wallin-Södermark hade en fin morgonstund! Sedan åkte vi iväg till Tofta herrgård för att gå på julmarknad med tant Katarina. Du fick bli rejält inpackad med Fjällbryntfilten för det var lite kyligt ute. Väl inne i ladan där marknaden höll till så ville Du inte ligga ned i vagnen men var nöjd med att sitta på någon av våra armar och titta på allt och alla.

På kvällen var det Lucia-kalas hemma hos familjen Ivarsson. Du fick ha på Dig Din tomtepyjamas (som Pappa köpte på Ica Maxi för det facila priset 49 kr). Allt klär en skönhet... Och det är bäst att passa på att klä ut Dig för om några år vill Du nog bestämma själv vad Du ska ha på Dig. Det var en mangrann fest, ca 50 pers, och 10-tal barn (de flesta var liksom Du utklädd till små nissar), så det var livat! Efter någon timme gick vi och bäddade om Dig på en filt i gästrummet och tittade sedan till Dig en gång i halvtimmen. Jag kände mig som världens sämsta mamma och det verkligen skar i mitt hjärta när jag en gång fann Dig storgråtandes och hulkandes (kudden var alldeles blöt och det kändes som om Du hade gett upp allt hopp om att vi någonsin skulle komma). Du lugnade snabbt ner Dig när jag kom (då och då kom det dock en hjärtknipande eftersnyftning) och sov därefter djupt hela kvällen.

Inga kommentarer: