fredag 16 januari 2009

Baka baka liten kaka (5½ månad)

Mitt hjälpsamme förkläde
Idag har Du hjälpt mig att baka. När vi gjorde kaksmeten fick Du hänga på min mage i babybjörnen, det var ett tag sedan sist och Du sprattlade på med benen, tittade på allt jag gjorde och försökte grabba tag i köksredskapen. Då kakan var inne i ugnen fick Du stå, med stöd av mig, och titta in. Det var mycket intressant, Du tittade med stora ögon på kakan (eller ugnslampan) där inne, pep förtjust och kände med Dina små händer på den precis lagomt skönt varma ugnsluckan. Sedan fick Du syn på kökslådorna bredvid, böjde Dig dit, tog tag i handtagen och drog ut de nedersta lådorna om och om igen. Ännu roligare verkade det vara att de gick igen med en liten duns... Stackars Linda och Olivia som bor vägg i vägg, nu är husfriden slut.

1 kommentar:

Inger Sö sa...

Hej älskade Wilmer!
Farmor minns: en lycklig unge som fick vara med och baka/laga mat/diska! Matstolen framför lådfacken - alla bestick bytte plats, skrammel och lycka. Diskhon med (plast)tallrikar och burkar, mycket lödder och vatten över alla kanter. Inte hade vi tid alla dagar att leka, men huvudsaken var att ni barn hade roligt.
Så önskar jag att du också får det!
Kram!