torsdag 15 januari 2009

Kattglad (5½ månad)

När jag äter frukost brukar Du få sitta i mitt knä och titta med i tidningen. Det blir allt svårare för mig att kunna läsa dock, i morse rev Du ner bilaga efter bilaga från bordet till golvet. Du pratar också mer och mer, inte bara hemma numera utan även då vi är bortbjudna någonstans. Som t ex idag då vi var över till Cilla och lilla Majken. Du pratade och pratade, men hon var tråkig och bara tittade på Dig... Kanske var hon helt enkelt fascinerad av Dina tänder? Tand nummer två har nämligen brutit fram!

Du blir allt mer intresserad av Lusse. När Du ser honom ropar Du "iii" och kommer han nära så försöker Du klappa honom (= grabba tag i päls eller morrhår). Han låter Dig hållas, blir Du för ivrig så rycker han undan och jag brukar belöna honom med grädde eller dylikt. Jag försökte ta lite kort på Er när Lusse kom fram till oss och gosade under vår sångstund, men Du är en sådan linslus att Du tittar på kameran så fort den åker fram...
Jihoo, jag har fått jobb! Skräckblandad förtjusning... Jag ska börja jobba på barnakuten, Drottning Silvias Barn- och Ungdomssjukhus, f r o m februari (hjälp, bara två veckor kvar!). Jag kommer att jobba 2-3 kvällar (kl 16-21) i veckan och då slutar Pappa tidigare och tar hand om Dig. Jag har därför nu börjat att ge Dig gröten sent på eftermiddagen istället för förmiddag/lunch, så att Pappa kan ge Dig den. Haha, jag kunde knappt hålla mig för skratt nyss. Du fick gröt, som Du åt upp duktigt, och till efterrätt osockrat hemgjort äppelmos (av sorten Oranie, som Du fått av självaste Äppelkungen). Du verkade gilla det för Du gapade stort och högg efter skeden, men det var lite små klumpar i och Du grimaserade så väldigt när de skulle ta sig nerför i halsen.

3 kommentarer:

Inger Sö sa...

Åh så roligt för dig att du fick jobbet, Liv! Inte för att jag tvivlade öht.... Bra att du får användning för din långa utbildning, din erfarenhet som nybliven mamma och din fina personlighet.
Det blir bara bra och nyttigt för M att mjukstarta hemarbetet ett par ggr i veckan.
GRATTIS GRATTIS!!

Chokladmoose sa...

Grattis till jobbet. Vad roligt!

Luvan sa...

Tackar för gratulationerna! Känns bra att börja jobba lite, fast jag fasar lite för att jobba heltid, kommer sakna W! Halvtid vore ju perfekt...