onsdag 14 januari 2009

Pappas födelsedag (5½ månad)

Du och födelsedagsbarnets leker för fullt
Idag fyller Pappa 31 år! Såklart fick han fika på sängen i morse och en massa paket. Av Dig fick han ett paket som var både stort och hårt - en bilbana (smart drag av Dig, om några år kan Du också köra)! Han fick också ett bit på näsan av Dig. Han blev glad för båda presenterna! När Pappa kom hem från jobbet lekte Ni en hel del medan jag lagade middag och glaserade mazarinerna jag bakat (när jag mixade mandeln, = väldigt högljutt, blev Du rädd, men jag var mycket pedagogisk och tog upp Dig i famnen så Du kunde få lyssna i trygghet när jag slog av och på mixern, Du blev genast väldigt intresserad istället). Nu när vi åt födelsedagsmiddagen märktes det att Du också ville vara med. Du satt i mitt knä och såg väldigt intresserat på när vi åt. Leksakerna vi lade fram åt Dig vispade Du raskt ned på golvet. Eftersom Du åt gröten så duktigt idag (jag har nu förstått att bästa grötätartiden för Dig är 2 timmar efter amning) så fick Du nu banan (vår mat är för salt för Dig). Jag skrapade med sked och gav Dig, Du åt säkert 5 cm och hade kanske ätit ännu mer om det inte varit för att den satte igång dagens tarmleverans...

Inga kommentarer: