fredag 13 februari 2009

Piggelin (6½ månad)

Senaste veckan har Du vaknat prick kl 06 varje morgon, och därefter inte velat ta sovmorgon som Du brukar efter att ha ammat. Istället ligger Du mellan Pappa och mig och ömsom kvittrar, ömsom drar oss i hår och näsor, det är väldigt svårt att bli irriterad på Dig för att Du inte somnar... I morse vaknade Du dock ännu tidigare, bara någon timme efter nattamningen, pga att Du var täppt i näsan (Du brukar vara täppt ibland utan att Du är förkyld och Du får svårt att somna om eftersom Du inte kan ta nappen). När jag väl rensat näsan så var Du för pigg för att somna om. Jag är fortfarande lite sliten efter att ha jobbat över i onsdags kväll och jag jobbar dessutom i kväll med. Men sedan är det helg och då ska vi bara slöa. Lite piggare blev jag av en promenad med grannen i solen, Du vaknade ur förmiddagsluren så fort vi klev ut, så när vi kom hem kunde vi ta en power nap tillsammans, det var skönt! Efter lunch fick Du prova på kiwi igen, denna gång mixad med banan. Det var en hit! Den purén slank till och med ned fortare än jordgubb/bananpurén.

Inga kommentarer: