söndag 3 maj 2009

Dela med sig och sätta sig upp (9 månader)

När Du ska äta vill Du hellre mata Pappa och mig än att äta själv. Vet inte om det betyder att maten inte är god och att vi minsann kan äta den själva istället för att tvinga i Dig den eller om det är fascinationen för munnar och att saker kan försvinna i dem eller om Du helt enkelt är generös.

Nyss skulle Du ta en eftermiddagslur, tyckte jag och Pappa, men inte Du. Du låg och pratade på och lekte med djuren i sängen. Plötsligt blev det tyst. Jag smög upp för att konfirmera det jag trodde, dvs att Du hade somnat. Icke. När jag gläntade på dörren så möttes jag av ett par stora, glada och pigga ögon. Du satt upp i sängen! Det är första gången Du kunnat sätta Dig upp själv! Pappa och jag gjorde antagligen helt fel när vi som belöning tog upp Dig och lät Dig komma ned och leka med oss, men vi kunde bara inte låta bli när Du var så underbart soligt glad!

Du börjar växa ur solhatten så idag köpte jag Dig en kepa under en Frölundarunda
vi tog på tu man hand. Du lät mig köpa både rabarberplanta och linsvätska utan större knot.
Renderade mig bara lite träningsvärk i biceps eftersom jag glömde ta med vagnen och
Du inte kan gå själv än, fast Du är hela 9 månader ;).

Att få bada är alltid lika roligt! Och superkul med nya leken he-anka-över-badkarskanten.

1 kommentar:

Vide och Nore sa...

Vi saknar er! Tur att det finns en blogg! Hoppas att vi kan ses på något sätt framöver.

massor med kramar

Hanne och Vide