måndag 4 maj 2009

TrippTrappTrull (9 månader)

Denna vår första officiella pappa-son förmiddag har Du varit lite rosslig och kraxig i halsen. Ganska sur också, tills Du fick en napp att ha i munnen och leka med. Den minskade både dregglandet och Ditt dåliga humör. Tanken är att vi ska ta oss ned och köpa en svalkande bitring nu i eftermiddag, för det verkar ju som att Dina tänder vållar en del problem nu.

Jag drack en kopp te på golvet och såg på när Du lekte runt i morse, och så kröp Du mot trappen. Vips hade Du klättrat upp fyra trappsteg. Jag blev imponerad av Din snabbhet, och inser att nu är lugnet definitivt slut – mamma och jag måste bli 100%-iga på att stänga trappgrinden numera.

/Farsgubben

1 kommentar:

Luvan sa...

Känns lite vemodigt att det händer så mycket när jag måste jobba och inte får vara med... Men jag är glad för Pappas skull!