tisdag 9 februari 2010

18-månaderskontroll

I går var vi på Din 18-månaderskontroll på BVC. 84 cm lång och 12,3 kg lätt ligger Du ganska precis på normalkurvorna (huvudmåttet fortfarande aningens över). Läkarundersökningen gick galant, vaccinationssprutan i låret var inte lika rolig…

I morgon blir en intressant dag, eller snarare natt. Jag har nattjoursvecka och eftersom Pappa åker till fjälls i morgon kväll så får Du sova över hos Roger, Henrietta och Caspian. Vi åker dit tillsammans och äter middag, jag nattar Dig och åker sen till jobbet. Planen är att hämta Dig när jag slutat jobba vid 08 och lämna Dig på dagis så jag får sova lite.

Idag har jag fått så mycket energi av Dig! Du har varit en solstråle hela dagen, klarat Dig utan nappen (när Du var sjuk ville Du, och fick, ha den hela tiden, men den här veckan har vi försökt jobba bort den) och vi har lekt massor både ute och inne. Vi sov gott båda två mellan 13-15.30, så skönt det var!

Inga kommentarer: