torsdag 11 februari 2010

Övernattandet (18 månader)

Igår åt vi alltså middag hos Rogers. Du fick också träffa Erik som var på besök från Holland och lekte en hel del med Dig. Du verkar inte ha lika avvaktande inställning till män längre utan kröp frivilligt upp i hans knä.

CIMG9466 CIMG9470

Efter att ha lagt Dig åkte jag till jobbet och Pappa åkte hem för att packa och bli upphämtad av skidresegrabbarna. Under natten vaknade Du ett par gånger men somnade om när Du fick nappen. Roger är pappaledig så det var han som agerade tvåbarnsförälder och tog hand om både Dig och Caspian på morgonen. Du åt gröten utan knot och lekte tills jag kom. Lite kinkig var Du, men nöjd med nappen. När jag kom och hämtade Dig vid 9 blev Du väldigt mammig, så jag hade inte hjärta att lämna in Dig på dagis. Istället åkte vi hem direkt och jag passade på att sova när Du sov kl 10-12. Jag hade jobbat hela natten så jag var ganska trött, men Du var på så bra humör så dagen gick ändå friktionsfritt. På eftermiddagen var vi bjudna till Freytags för att äta middag med de övriga gräsänkorna och gräsbarnen. Livat och lyckat blev det, vi var 5 barn och 3 mammor.

CIMG9476

Inga kommentarer: