söndag 19 juni 2011

30 - 1

Som Wilmer brukar säga: “Vi har haft en lååång dag”… Hilding vaknade strax före 05 (som vanligt ammat 23-01-03 innan dess) och ville inte somna om, en timme och en bajsblöja senare lyckades jag amma oss till sömns i gästsängen. Kring 06.30 kommer en pigg Wilmer med tillhörande far och sjunger “Ja må du leva”. Flera paket fick jag och Wilmer stod för servicen att öppna allihopa åt mig. På eftermiddagen hade vi över ett gäng stora och små kompisar och åt tårta (med våra egna jordgubbar!), biscotti och nybakta bullar (som Wilmer förstås hjälpt till att baka ut till dinos, maskar och sniglar). I kväll reste Mårten iväg på ett par dagars tjänsteresa. Wilmer verkar har förstått att mamsen behöver lite hjälp, medan jag lagade middagen lyckades han (på eget initiativ till och med) uppehålla Hilding så till den grad att han förhalade amningen med en halvtimme. Han gosade med honom, pratade med honom, visade honom leksaker och sjöng  ramsan “springa efter vatten” med tillhörande rörelser av Hildings ben! När vi lagt Hilding hjälpte han till att plocka upp leksaker både ute och inne. Han somnade inte förrän kl 21 men var å andra sidan vid gott mod fram till dess så det var ingen skada skedd.

DSC_0001 Mina morgonpigga godingar!

Inga kommentarer: