söndag 29 januari 2012

Bokmal

Vid nattningen av Wilmer är det två böcker som gäller, inte förhandlingsbart av någon part. Ikväll var han så trött så han höll på somna under första, men när jag då tänkte smita: mamma du ska läsa två böcker! Den sista veckan har jag fascinerats av hans minne. Inte ens böcker vi inte läst på ett halvår går det att hoppa över meningar i: mamma du glömde läsa där, om djuren! Det är nästan så att jag ibland tror att han kan läsa... Många gånger per dag sitter han för sig själv på rummet och bläddrar i en bok (Richard Scarrys Alfabetbok är favorit). När jag ropar på honom svarar han då: jag ska bara läsa klart först! Och bläddrar sig sakta igenom till slutet, nogsamt tittande igenom varje sida...

1 kommentar:

Inger Sö sa...

Hm, en klok gosse, väldigt lik sin far. Det är roligt att han kan sitta och njuta av goda böcker för sig själv. Har han börjat "läsa" innehållsförteckningar på mjölkförpackningar? Då är det nära... Men nåt år till innan han kan läsa sagor själv, tror jag. Krama go´-barna från farmor!