torsdag 2 februari 2012

Februariköld

Senaste dagarna har det varit lite kyligt. Ned mot - 10 på morgnarna och halt har gjort att jag ställt in löpturerna med barnen. Men gymkort har istället införskaffats! Häromdagen tajmade jag in Hildings förmiddagssov och tog en löptur på band medan Wilmer var på dagis. I morse provade jag att lämna in Hilding på gymmets barnpassning, tillsammans med storebror förstås som alltid gillat att hänga där. Själv gick jag på ett 20 minuters corepass, kort men effektivt för mage och rygg. Än är inte Hilding mogen för längre pass, han hade varit lite gnällig och blev ganska snyftig när jag kom tillbaka. Men ett skönt sätt för mig att få en liten paus nu när Mårten är borta vissa veckor, och jag tror att det är nyttigt för Hilding att inse att han kan klara sig utan mig då och då...

Nu sover han medan Wilmer och jag slappar i soffan. Wilmer har till sin förtjusning hittat sin fars gamla serietidningar:

Inga kommentarer: